طرز تهیه خورش قیمه مجلسی
خورشت قیمه یکی از غذاهای ایرانی است و طرفداران زیادی دارد و تقریبا معدود افرادی هستند که این غذا را دوست نداشته باشند. این خورش به همراه پلو سرو می‌شود و همچین در بعضی از مناسبت‌های مذهبی از آن به عنوان نذری استفاده می‌کنند.حال تیم دیجی مزه طرز تهیه ایت غذای پرطرفدارو لذیذ را برای شما آماده کرده است تابااستفاده از ادویه مخصوص قیمه مجلسی دیجی مزه غذایی شگفت انگیز با طعمی خارقالعاده خلق کنید.باما همراه باشبد
مواد لازم برای تهیه خورش به ازای ۶ نفر
گوشت گوسفندی ۴۰۰ گرم
لپه  درجه یک دو پیمانه
سیب زمینی متوسط دو عدد
پیاز بزرگ دو عدد
لیمو عمانی سه عدد
رب گوجه فرنگی سه قاشق غذاخوری
روغن مایع به مقدار لازم
نمک به مقدار لازم
ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه
به ازای هر نفر مقدار ۳ گرم (برای ۶ نفر ۱۸ گرم معادل ۲ قاشق غذا خوری) ازادویه مخصوص قیمه مجلسی دیجی مزه را بعد از تفت داد گوشت و پیاز به مواد بیفزایید و دیگر مراحل پخت را ادامه دهید واجازه دهید خورش کاملا جا بیفتد .
مرحله اول
برای اینکه لپه‌ها بهتر پخته شوند و نفخشان گرفته شود بهتر است آن‌ها را از شب قبل در آب خیس کنید و چندین بار آب آن را عوض کنید.
پیازها را به صورت نگینی خرد کنید و درون یک قابلمه که می‌خواهید خورش را درون آن بپزید تفت دهید.
بعد از اینکه پیازها کمی نرم شدند گوشت‌هایی را که به صورت تکه‌های کوچک خرد کردید را به آن‌ها اضافه کنید و کمی آن‌ها را با هم تفت دهید تا رنگ گوشت تغییر کند. در این مرحله ادویه‌ها رابه علاوه ادویه مخصوص قیمه مجلسی دیجی مزه اضافه کرده و خوب هم بزنید، بعد از اینکه رنگ گوشت نیز تغییر کرد لپه را به آن اضافه کنید و کمی تفت دهید.
مرحله دوم
بعد از گذراندن مراحل قبل وقت آن رسیده که حدود ۵ لیوان آب روی موادتان بریزید. رب گوجه فرنگی را به همراه روغن درون یک ظرف جداگانه بریزید و تفت دهید و سپس آن را به موادتان اضافه کنید و حرارت زیر قابلمه را کمی زیاد کنید تا آب درون آن بجوشد.
بعد از اینکه آب درون قابلمه جوشید زیر آن را کم کنید و درب قابلمه را بگذارید تا خورش به آرامی شروع به پختن کند. لیمو عمانی‌ها را با چنگال سوراخ کنید و آن‌ها را درون یک لیوان آب بریزید تا کمی از تلخی آن‌ها گرفته شود و خورشتتان را تلخ نکند.
مرحله سوم
بعد از اینکه گوشت و لپه کاملا پخته شد لیمو عمانی‌ها را به خورش اضافه کنید و نمک را نیز درون آن بریزید.
بعد از اینکه چاشنی‌های مورد نظرتان را به خورش اضافه کردید باید حدود یک ساعت به خورشتتان زمان دهید تا خوب جا بیفتد.
سیب زمینی‌ها را به صورت خلالی برش دهید و سرخ کنید و زمان سرو خورش آن را با سیب زمینی‌هایی که سرخ کرده‌اید تزئین کنید و نوش جان بفرماییدالبته میتوانید چیپس خلال هم استفاده کنید.
طعم این غذا همراه ماست یا سالاد شیرازی خیلی عالی میشه.
راستی فروشگاه اینترنتی دیجی مزه ادویه مخصوص سالاد شیرازی و دیگر غذاهاروهمداره فقط کافیه اینجا کلیک کنی براساس نیازت یکی از محصولات مارو که همین پایین برات گذاشتم رو انتخاب کنی فقط کافیه روش کلیک کنی.
ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه   ۵۰  گرمی
ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه ۱۰۰  گرمی
ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه ۲۰۰  گرمی
ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه۱۰۰۰ گرمی

 

ادویه قیمه مجلسی دیجی مزه یادتون نشه.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *